åker man metro i himlen?

hemkommen från en halvdag
som blev till en heldag på jobbet.
hamnade på väg hem av en ren slump
på samma vagn på tåget som eva,
hängde med på supermysig och god
familjemiddag på lokala
chinoise, kinaresturang.
jag älskar verkligen vårrullar.
jag och eva beställde in två
olika efterrätter och delade på,
bra deal. gott var det.
vi har även bestämt oss för att
försöka börja med powerwalks
INNAN frukost med början nästa
helg. kan funka. måste funka.
nog med daltandet. nu kör vi!
v>jag var helt säker på att jag skulle
bli sprängd på tunnelbanan idag,
som ni kanske vet så har usama
bin sallad personligen varnat
frankrikes befolkning, en repris
på terrorattentaten i london kan
vara väntade. trevligt.
där står jag, på väg hem från
jobbet, lägger plötsligt märke till
en rätt så underlig man som står
bredvid mig,
han är helrakad, sådär konstigt
helrakad, för rakad, som en
självmordsbombare ska vara,
han har en konstig resväska
i handen, han kollar konstigt och
stressat på alla som går av och
på spårvagnen samtidigt som han
sjunger och mummlar tysst på
arabiska,
medans han gör detta gestikulerar
han med händerna likt en bön.
jag var helt säker på att mina
dagar var räknade,
jahopp, nu dör jag, tänkte jag.
men det gjorde jag inte.
gick av vid gare du nord och
lämnade de andra passagerarna
till sitt öde.
dom klarade sig!
sovdags och sista säljdagen väntar
imorgon!
det är mörkt i mitt rum.
bonne nuit et á lundi
bisou

Kommentarer
Postat av: Nasrin

HAHA! Usaman Bin Sallad. Du är la bäst baby!



Är inte självmords bombare så där äckligt skäggiga(så man kan odla tomater i skäggeT) med en turban på huvet?

2010-11-13 @ 01:57:36
URL: http://nasrinyousef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0