måndagstankar

snö,
japp, snö, den är mysig.
ska ut och leka lite med
den sen, i skogen.
löpning,
jävlaranama är det som
gäller nu om jag ska kunna
äta den sjukligt goda julmaten
min familj är så bra på att
ha ett överflöd av kring julen.
the babys leker ute i snön
och jag lagar svenska
köttbullar med makaroner
och pannkakor till
efterrätt.
trodde ni inte att jag skulle
kunna vara storstadsmamma,
så tänk om. jag rockar det!
haft en bra helg, väldigt bra.
har tagit åt mig uppgiften att
laga käk till hungriga och
tacksamma
studenter tisdagar och torsdagar,
tänkte ge mig på en kickäss
thunasallad med feta imorgon,
kommer ni ihåg den?
lite cardio i jardin du luxembourg
och lämning av väska till kayla
innan.
22 dagar kvar tills jag sitter
på flyget hem.
och ytterligare en vecka tills jag
rullar in på göteborgs central,
en liten uppdate såhär i lunchtid
bara... på tal om lunch blir det
en sallad för mig, ovanligt val.
kul val.
kreativt val.
gott val.
tråkigt val.
hoppas ni överlever kylan där hemma.
bisou!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0