the perfect day

älsklingar,
jag njuter av hösten
i paris. hur sjukt är det?
har man någonsin
uppskattat en höst
i sverige(mer än de 2-3
dagarna då det inte regnar
cats and dogs och termometern
visar -2)
första året i mitt liv då jag inte
går in i mental vinterdvala för
att klara av kylan vi får utstå.
svenskar är otroligt starka
människor.
här är det.. mindre kämpigt.
samanfattningen lyder:
sol och perfekt kyla,
promenad upp längs
champs elysées
julmarknad,
kanderade äpplen och
sockervadd,
converse, halsduk och tunn
jacka.
secondhandfynd.
inte ens ombyggnaden
på gare du nord som
tvingade mig att ta
en väldig omväg til
st-lazare kunde få mig
på dåligt humör.
inget har varit fel med
den här dagen.
perfekt gräddad med
perfekt värme och kryddmix.
toppade den med lite
trerätters och ett glass rött.
bjuder inte på några bilder.
dom fångar inte det jag vill
få med, det blir inte samma sak.
ger dom ingen rättvisa alls.
ni får helt enkelt komma hit.
det är underbart.
kom NU.
familjemys i soffan väntar.
mon amis,
tu me manques mais..
snart kommer jag!
bisous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0