att hämta

barn från skolan i Frankrike skiljer sig ganska mycket från Sverige,
förväntade mig att få sitta ensam utanför grindarna med en bok i solen och sedan se två små gullungar komma springande..men icke
här stod minst 60 ivriga, högljudda föräldrar smockade i 40 graders sol.
och när läraren låste upp grindarna bokstavligt talat knuffades vissa med BAGUETTER för att kunna stå längst fram och hämta sin unge...jisses
mina knoddar hittade mig utanför folkmassan och gick hem utan krångel, det måste vara våra lugna svenska gener som gjorde det...OR?!
nu har tösen gjort sin läxa vilket var att läsa en sida ur en bok på franska vilket jag inte förstod någonting ur, dags att skicka iväg dom till polarna?
förövrigt har jag legat och solat största delen av dagen och läst fransk ELLE..
bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0