"här luktar det kiss! kiss och gräddkola!"

dagen har bestått av en tur på stan med la Mathildeoux.
vi har ätit crepes samt svindyra grillade mackor,
dregglat över nyköpta skor,
och upptäckt nya delar av stan,
gått på alla smågator ni kan tänka er,
vilket alla lustigt nog ledde till Les Halles..
alla väger leder till Rom? I think not...
när jag svänger in på min gata inser jag att..
..dagen har varit problemfri(?) för första gången på länge..
hinner knappt tänka klart innan jag inser att grinden till gården
är låst, givetvis, varför skulle den inte vara låst när jag
har nyckeln i huset? finemang, bara att klättra över..japp.
slänger väskan först och ipoden efter, landar fint nedanför
grinden på andra sidan, nu är det bara flodhästen kvar..
upp, stånkar stönar och kommer tillslut halvvägs över grinen,
då jeansen fastnar i en osynlig spik på ovansidan och jag tappar balansen,
landade givetvis rakt på ipoden..det blev ett härligt ljud
när den mosades mellan mig och stenarna..
den vill numera inte sättas på, ber till gudarna att den bara
är lite grinig och behöver en time out.
nu sitter jag och tröstäter en skål med flingor
tydligen anses de som nyttiga här i Frankrike.
och ser dom inte otroligt nyttiga ut?
"cookie crisp" heter dom, och som lovat smakar dom
också precis som cookies.
vet inte om jag tror på att dom är speciellt nyttiga,
men det ger mig bättre samvete, alltså gillar jag dom.
nu ska barn hämtas,
läxor göras
och mat lagas!
cherio amigos!
hasta la vista por favor,
saknar er där hemma, mycket. fina människor.
bisouuuu!

Kommentarer
Postat av: Nasrin

Neeeeeeeeeeeej men älskling inte IPODEN :O Vad har du gjooooort!!!!!!!!!!!!

2010-09-15 @ 21:54:58
URL: http://nasrinyousef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0