jag har det bra

jag har druckit min första whiskey on the rocks idag,
på en IRLÄNDSK pub dessutom,
hur stolt är du över mig mikael?!
betalade för den, det gjorde
skönaste medelådersparet på
bordet brevid,
hela vägen från the states kom dom.
dom undrade vilken delstat jag kom ifrån.
blev glad, har innan haft min kära kära
texasaccent kvar,
men den är som bortblåst nu minsan, yippi!
förutom detta, (ni får ju inte tro att jag
sitter och dricker vin och öl hela dagarna,
jag går faktiskt i skolan också!)
åt vi nachotallrik och
friterad potatistallrik,
givetvis med majonäsdipp,
vi är i paris, allt är gjort av
mayyo här, förvånad
över att det inte finns något
"house of mayonnaise".
två väldigt goda öl slank ner också,
har karlat till mig ordentligt.
men nej, jag tog en magners,
och för er ölisar vet ni att det är...
något mellan en öl och en cider,
sjukt god var den iallafall och får
nog ersätta mitt vin framöver,
i had a good day
tills jag såg att klockan var alldeles
för mycket och missade tåget jag var
tvungen att hinna med för att hämta barnen,
bra där. jäkla metros. ska aldrig mer klaga
på pendeltåget till kungsbacka,
det här är så mycket värre.
mina ben har officiellt gått ut i strejk,
kände väl att det var lika bra.
allt och alla andra gör ju det här,
så varför inte dom också?
så det blir lite säng ikväll,
ska övertala eva att se en nytt avsnitt
av den grymma serien.
till det ska jag äta chokladbjörnar.
innan det ska jag kleta vårtmedel på
lillgrabbens fot.
BISOU!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0