morgonstund har...

...chokladflingor i mund!
vaknade klockan sju imorse och tyckte minsann
att nu var det dags att gå upp..
lyckades styva in mig riktigt ordentligt i täcket
tills jag liknande en likmask och somnade om.
nu är jag vaken, ready to go.
hoppas det är molnigt ute idag, gillar inte att
sitta på tåget när det är sol, lyckas alltid sätta mig
just där solen lyser on och steker på sådär olidligt...
flyttar jag mig till ett annat säte där det är skugga
ska tåget likförbannat svänga och jag hamnar återigen
i solen...
ska ner i underjorden som vi här kallar metro om sisådär
fyrtiofem minuter, så jag borde hoppa in i duschen nu.
i Clairieres väntar en lade på mig i cab, flashigt.
så jag ångrar mig, hoppas att det blir sol så vi kan åka
där som..va tusan heter fen filmen nu då..
där två tjejer med idioter till män ska åka på en liten
roadtrip tillsammans och råkar döda en man i självförsvar.
dom rymmer sedan från polisen genom öknen och hamnar
tillslut framför en avsats i grand canyon, där åker dom hand
i hand ut för stupet istället för att bli gripna...åå va heter den..
nu menade jag givetvis inte att jag och Mathilda ska begå
kollektivt självmord, men det ser så härligt ut där dom glider
fram över öknen i den lilla caben. Så vill jag ha det idag.
minus öken och minus ett gäng poliser bakom..or?
med henne bakom ratten kan iofs vad som helst hända.
BISOU
bjuder på en lycklig bild av aniaragänget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0