bonjour! Julia, nitton år och kommer inte längre från Finland utan numera från...Schweiz?

har varit väldigt duktig denna förmiddag ska ni veta.
fixat sista delen av inskrivningen på universitetet,
jag är nu officiellt student på Alliance Francaise!!!!!
några tusenlappar fattigare, men snart ett språk rikare,
good trade.
fjärde gången gillt för mig och Anna som haft lite problem
med receptionen på universitetet då det verkar finnas en policy
för receptionister här i Paris vilket går ut på att att aldrig
någonsin under några som helst omständigheter ge ut information
man inte frågat om.
oavsett hur viktig informationen är ska man som receptionist inte informera
unless man frågat om det.
detta har gjort mig, rutinerad receptionist som jag är, pissed off.
man vill inte ha tillbaka samma person flera gånger för att ställa
dumma frågor man kunde informerat om vid första besöket.
idioter...
och detta besöket var inget undantag,
efter att ha stått i kö och väntat på att få göra inskrivningen,
kommit vi fram till disken och ger fram papperet med samtliga uppgifter
och pass.
jag får studentkortet, betalar kursen, får information om vilka böcker jag
behöver köpa på första våningen och damen berättar att jag ska
befinna mig i rum 416 våning 4 kl 09.00 måndag morgon,
underbart, va smidigt det gick!
men ne...
Nóme: Julia Sundelell
Nationalité: SUISSE
står det på kortet, jahopp, snyggt, bara att ställa sig i kön igen.
helvete...Sverige står det...inte Schweiz..
dessutom skulle man köpa böckerna i cafeterian på tredje
våningen? why?
"hej jag skulle vilja ha en ostmacka och en kursbok i franska vid sidan av, sil vous plait"
"kaffe till det?"
behöver mat, nu .
bisou!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0