bienvenue bébé

juliette, superkvinnan och
grannen i huset tvärs över
som trotts sin gigantiska
mage hämtat barn från
skolan varje dag har
inatt fått sin lilla bebis.
hennes andra två knoddar
kom stapplandes till oss
igår och bäddades ner
i sängen.
och här sitter jag, i den
underbara ullfotöljen med
fötterna högt och fiskpinnar
på spisen, det vankas lunch!
för mig blir det kaninmat. igen.
suck. suCK SUCKKKKK Suuuck.
känner verkligen hur inspirationen
spirar när det är grått, kallt och
jävligt ute...
annat hade det varit om jag hade
en flygbiljett to the land down under
nästa vecka, som fröken frida har.
ni vet, tjejen från göteborg som
inte bara välsignats med milslånga
ben utan även snart kommer ha
brännan of my dreams.
men jag är inte bitter, jag tänker
joina henne i vinter, så är det bara.
jag ska göra det, mark my words.
att ligga på stranden med en drink
i ena handen och en surferboy med
solblekta slingor i andra, det är min
grejj, jag bara vet det.
det är nånting jag måste göra.
d-vitaminbristen har redan nått en
kritisk gräns. kroppen säger emot.
godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0